joi, 21 mai 2009

Chec delicios cu iaurt

Pentru ca astazi a fost zi de sarbatoare, inclusiv la noi in familie, am pregatit un chec special. Elenelor si Constantinilor acest chec va este dedicat impreuna cu urari de sanatate, mantuire si pace!
Eu nu sunt fan chec, dar acesta este de-a dreptul delicios si contine ingrdientele mele preferate: iaurt, cacao si faina integrala. Nu este prea dulce, dar este plin plin de cioco si are un gust foarte bun. Si cred ca este si destul de dietetic...

Iata-l pe impricinat


Si reteta (am folosit ca masura o ceasca de ceai care are in jur de 150 de ml):

-1/2 ceasca unt moale

-1 ceasca zahar tos fin

- doua oua

- 1 1/2 ceasca iaurt simplu

- 1/2 ceasca cacao

- 1 ceasca faina alba + 1 faina integrala

- 1 lingurita praf de copt

- 1 lingurita bicarbonat de sodiu stins in zeama de lamaie sau otet

- fistic (optional)

Ingredientele uscate: faina, cacao, praful de copt se amesteca intr-un castron. Se freaca bine untul cu zaharul pana se obtine o spuma, apoi se adauga ouale si bicarbonatul si se mixeaza pana se obtine o consistenta cremoasa. Apoi se adauga alternativ iaurt si amestec uscat si se omogenizeaza. Nu trebuie amestecat prea mult. Consistenta finala este mai mare decat la un chec obisnuit, aluatul rezultat nu curge.

Aluatul se pune intr-o tava de chec tapetata cu hartie de copt, se presara fisticul tocat mare si se coace la foc mic aproximativ o ora. Cuptorul meu este antic si se apropie cu pasi repezi de pensie asa ca il puteti incerca cu scobitoarea dupa 45 de minute. Creste frumos si nu da prea mult inapoi, are o consistenta placuta si e delicios. E minunat dimineata cu o ceasca de ceai (sau cafea, cred)

Am incercat si o varianta fara cacao, dar cu suc si sirop de portocale si a iesit bun si acela, dar a avut nevoie de 2-3 linguri in plus de faina.

Pofta buna!

Nicoleta

Niciun comentariu: