marți, 21 iulie 2009

Paltinis

Aflata la 1435 de metri altitudine, Paltinisul este cea mai inalt situata statiune din tara. Dar farmecul sau merge mult dincolo de acest aspect. Este cunoscuta si pentru faptul ca aici a locuit in ultimii ani ai vietii Constantin Noica.
Am plecat spre Paltinis duminica, dupa Sfanta Liturghie, trecand mai intai printr-un loc foarte drag noua: manastirea Brancoveanu.

Vremea inchisa si ceata de la Sambata nu ne-au fost potrivnice, aerul era parca mai curat, mai limpede. Parintii slujeau Vecernia in paraclis si am fi vrut sa nu mai plecam, dar aveam un program...
Ca o informatie importanta, zic eu, drumul este reparat de curand (am mers si anul trecut, iar drumul era plin de gropi), asa ca va indemn sa mergeti caci este atat de frumos. Iata si dovezi:




Si o binecuvantare cereasca la plecare :
Am ajuns in Paltinis pe inserat, cu ploaie si ceata. Dar am avut surprize placute: gazda cabanei in care am stat ne astepta cu flori de camp pe masa si cu o lada mare cu nisip pentru Maria. Si desi am intarziat ceva timp, n-a plecat, a stat sa ne ureze bun venit. Cabana ne-a placut din prima, asa micuta si fara foarte multe comoditati si ne-am simtit bine pana la sfarsit.
Dimineata ne-a intampinat cu soare si vreme vesela, am coborat si in Rasinari dupa merinde si am aflat cu tristete ca nu se viziteaza nici casa lui Octavian Goga nici cea a lui Emil Cioran. Dar oamenii din Rasinari ne-au placut: deschisi, saritori, calzi, ca sa nu mai spun de bucatele pe care le prepara...

Cel mai mult ne-au placut mioarele risipite pe pajisti si cainii ce la pazeau, aerul curat, linistea si peisajul mirific; parca eram pe acoperisul lumii... Pareau peisaje desprinse din alta lume, mai vie si ne-am bucurat sa facem parte din ea chiar si pentru putin timp:

Masa noastra a fost frugala, dar satioasa si sanatoasa:cas dulce de oaie, urda, paine ardeleneasca (ce mult imi place cu coaja ei groasa si crocanta si miezul dulce), mamaliguta si lapte de vaca cu smantana groasa (nici nu pot descrie gustul laptelui de la vacutele din Rasinari, cert este ca e foarte bun)



Si ne-am plimbat, ne-am odihnit, am respirat aer curat (cum zice Maria) si ne-am bucurat sa fim atat de aproape de natura.
...Si ne-am rugat in biserica schitului Paltinis

in curtea caruia am avut surpriza sa gasim mormantul lui Constantin NoicaCasa n-am gasit-o pentru ca n-am reusit sa dam de informatii coerente; oamenii ori ridicau din umeri, ori faceau gesturi largi si fara tinta...Sper sa ajungem data viitoare.

Patru zile de odihna activa si multumire pentru binefacerile Domnului fata de noi, patru zile de continua mirare in fata maretiei Sale, patru zile de bucurie deplina.

N-am zabovit mai mult. Ne asteptau sfintii si parintele nostru...

Niciun comentariu: