luni, 19 ianuarie 2009

Grigore Vieru


Grigore Vieru, un poet atat de delicat...si atat de puternic. Versurile sale o legana si o incanta pe micuta noastra. Si cum ar putea fi altfel, cand sunt atat de frumoase:


"Mama coace paine, soare in ferestre,
Soarele e unul, mama una este.
Stea, stea, logostea,
Leagana fetita mea
Ca eu-s tare ocupata
Si ea vrea mult leganata
Stea, stea, logostea
Leagana fetita mea
Leagan-o lin si mereu
Stea, stea, logostea
Sa creada c-o legan eu
Stea, stea leganea
Leagana fetita mea.


Greierasul a cantat
La un chef la imparat
Si-a adua acasa-n sat
Scripca plina cu pasat
Dar in zori cel imparat
A venit dupa pasat
Ca atunci cand i l-a dat
Imparatul era beat.
Aricioaica in umbra florii
Isi grijeste ariciorii
Si ii spala de cu zori
Pe botic si ochisori
Dar pe spate, dar pe spate
Sa-i baiasca ea nu poate
Ariciorii asadar,
Stau cu spatele murdar.
Si ii spala doar cand ploua
La o luna, ba chiar doua;
Bucurati-va, ma, pici,
Ca nu sunteti pui de-arici!"


Domnul sa-l odihneasca cu Sfintii Sai!
Nicoleta

3 comentarii:

Amalia spunea...

Ce dulce e poezioara cu care o alinti pe fetita ta Nicoleta!
Grigore Vieru un poet atat de sensibil si profund! Avea acest dor dupa Eminescu...Dumnezeu sa il ierte si sa il odihneasca in pace!

Anonim spunea...

Foarte frumos! Ma gandeam acum vreo 2 zile ca nu am nici o carte de-al lui in casa... O sa caut una cu poezii pentru copii, sunt minunate! Dumnezeu sa-l odihneasca!

nicoleta spunea...

Da, Marilena, poeziile sunt tare delicate, eu le apreciez mult. Si Maria noastra la fel. Exista si un abecedar realizat de Grigore Vieru, se numeste "Albinuta"

Amalia, ai dreptate, un poet sensibil si profund. si atat de autentic, nimic fals sau nici un pic de prefacatorie...