marți, 13 aprilie 2010

Cresa

Nu este usor sa duci un copil de doi ani la cresa. Dar cand s-a pus problema asta pentru noi, n-am avut alternative viabile, decat sa devenim parinti de week-end. Insa ea a fost incantata, fiind un copil foarte sociabil. S-a adaptat rapid la program si la tot ce se intampla acolo, a inceput sa fie mai independenta la masa si sa aiba mai multa initiativa, lucru de altfel, normal intr-o colectivitate de copii.
In plus n-am avut nici probleme medicale cu ea odata cu intrarea in colectivitate, mai ales ca este vorba de 20 si ceva de copii. A racit usor de cateva ori, lucru care se putea intampla in sezonul rece si daca nu era in colectivitate.
Ce m-a nemultumit pe mine de la inceput a fost prezenta televizorului deschis in sala lor. Dar, cum nu le poti avea pe toate, m-am bizuit mai mult pe interesul ei auditiv in detrimentul celui vizual pentru a fi protejata de acesta. Este adevarata ca nu se uita la televizor, n-o intereseaza imaginile decat daca sunt insotite de muzica placuta. Are o inclinatie deosebita spre sunete, lucru care i-a permis sa vorbeasca foarte repede si foarte bine si sa invete cantece, poezii ,rugaciuni cu o usurinta uimitoare. Asta, desigur, in detrimentul unor activitati vizuale, fata de care are putine procupari si performante nu la fel de bune.
Sa revin insa la problema mea. Programul ei de dimineata, ma refer la cel educational, mi s-a parut foarte subtire pentru ca nu a venit acasa cu vreo poezie noua invatata sau cu un cantecel ceva. Este adevarat ca au doar doi ani, dar trebuie sa aiba si ei o activitate acolo, nu?
Dar se pare ca au si chiar una foarte...adulta!!
Intr-o zi insa ma pomenesc ca-mi spune "lady ga-ga"!!?? Am ramas un pic descumpanita, mai ales ca eu auzisem de acest nume in urma cu 2 saptamani, atat de multe cunostinte tv avem noi. Am luat-o la intrebari si intr-un final mi-a spus ca doamna N le pune muzica si ei danseaza...

Nu exista nici o lege prin care un copil sa fie protejat de asa ceva in crese si gradinite? Nu mai exista si alte programe TV (daca este atat de indispensabil respectivul obiect) potrivite pentru copii (din punctul meu de vedere, nu exista nici un asemenea program la tv, dar nu decid eu acolo)?
Nu se mai poate dansa pe "Alunelu" si "Vine primavara"? Nu mai exista povesti de citit?
Si merg inca mai departe: nu exista sanctiuni pentru ingrijitori de cresa de stat care expun copiii la sexualitate?
Sunt foarte curioasa cum vor reactiona cand voi face putin scandal...Nu-mi sta in fire, dar ca mama si profesionist in sanatate mintala cred ca au depasit cu mult orice limita educationala, morala, profesionala si chiar legala. Anul trecut clinica de Psihiatrie a copilului si adolescentului din Bucuresti a organizat o conferinta pe tema sanatatii mintale a copilului de varsta mica, conferinta care a avut si o sectiune pentru educatori. Ghiciti cati au venit (personal am dus invitatiile in sectorul 4)? Vreo 30, in conditiile in care totul era gratuit si se ofereau si puncte. Asa de mult interes a existat pentru aceasta problema. Cred ca pe multi i-a motivat doar posibilitatea inscrierii intr-un program Phare alaturi de clinica (program Phare=bani, pentru cine nu stie). Asa ca nu ma mira foarte tare lipsa de cunostinte in ce priveste riscurile expunerii unor copii la lucruri nepotrivite varstei lor. Dar ma ingrijoreaza ca s-a ajuns, totusi, atat de departe!
Ce noroc ca nasc in nici doua luni si o voi scuti o perioada de binefacerile televizorului!

7 comentarii:

MariaM spunea...

Este imposibil sa nu existe o programa chiar si la stat in cadrul careia sa se poata misca educatoarele.Nu cred ca are voie sa-i tina la TV si nici nu cred ca poate sa le puna Lady gaga sau mai stiu ce minuni sa auda.
Eu nu stau in tara insa aici este asa: daca o gradi sau cresa vrea TV are voie sa ia DOAR pentru dvd uri date pe lista de minister si DOAR daca aproba consiliul parintilor.Parintii in general am vazut ca aproba pentru o ora pe zi cand se voteaza.Eu tot timpul am fost contra . Insa minoritar cam mereu.Si cartile care se dau acasa la citit sunt alese de educatoare DOAR din lista data de minister.Dar in loc de 200 de carti care sunt pe lista ea alege 20 sa zicem.
Ma indoiesc sincer ca acolo e altfel.

@irina_sweet_home spunea...

Maria, aici la crese, ba chiar si la unele gradinite sta tvul deschis nonstop pe stiri, telenovele sau ce mai urmaresc tantile alea. Eu am o prietena educatoare si zilele trecute ma luase la rost, ca de ce nu las pe Ilinca la tv sau calculator, ca e foarte educativ, ca salbaticesc copilul, etc..

AdrianaB spunea...

Incredibil. Uite cine face legea... TV-ul si tantele de la gradi..
Eu m-as lipsi sincer de orice alte "avantaje" are intrarea in comunitate..

Anonim spunea...

Daca m-ai fivazut ce ochi mari am facut cand am citit "lady ga-ga". Eu am aflat de ea de la un coleg de serviciu, foarte mandru ca fetita lui de numai un anisor si ceva, nu-mai-tin-minte-ce-face cand aude cantecele ei...Dar de Hana Montana nu ti-a pomenit? Cel putin ea e mai apropiata de varsta :D - asta ca sa inchei cu o gluma :)

Dar n-ar fi mai bine daca ai incerca, si poate chiar ai reusi, sa gasesti si alti parinti nemultumiti? In echipa poate aveti mai mult succes.

nicoleta spunea...

MariaM, din pacate, cresa nu este inclusa in programul de invatamant, apartie de directia de protectia copilului si nu de Ministerul Educatiei. Copiii nu au educatoare la clase, ci ingrijitoare (probabil cu 10-12 clase). Poate de aici apare intraga problema.
Alina, de cand a aparut una noua(doamnele fac "activitati" secrete, cu usile inchise pe care parintii nu trebuie sa le stie!!) n-am mai dus-o. Probabil va trebui sa mai mearga cateva zile in mai, dar nu prea mai vreau sa o duc, dar nici s-o retrag nu pot pentru ca mai am totusi o luna si jumatate pana intru in concediu.

Iulia spunea...

Ce bine ca vine bebe 2 si scapi pentru o vreme de aceasta dilema... Si noi suntem priviti ca niste extraterestri ca refuzam cu incapatanare TV!

Loredana spunea...

Sa dea Dumnezeu sa soseasca bebelusul cu bine si sa puteti apoi sa va bucurati de multe clipe frumoase in familie!