miercuri, 26 mai 2010

Sfantul Ioan Rusul


Dupa cum stiti maine Biserica noastra sarbatoreste pe Sfantul Ioan Rusul, un sfant foarte drag mie. Cu ingaduinta Lui Dumnezeu am ajuns in Evvia in urma cu patru ani si sfantul acesta mi-a ramas lipit de inima. Nu stiam eu prea multe, citisem totusi cartea, ma impresionase viata sfantului dar trairea mea nu trecea mai departe de cat putea gandi mintea. Acatistul facut insa la racla cu sfintele sale moaste impreuna cu ceilalti pelerini si toate semnele minunilor prezente in biserica din Evvia au miscat ceva in sufletul meu. De atunci il simt foarte aproape si m-a ajutat de foarte multe ori. Poate acesta este motivul pentru care as fi vrut sa alegem acest nume pentru baietelul nostru, dar Domnul a ales un altul...

Trusa mea medicala de urgenta este formata din cele doua flaconase luate din Evvia, unul cu ulei sfintit si celalalt cu aghiasma. La fiecare problema medicala a mea sau a fetitei, ne-a scos din incurcatura, tamaduirea a fost rapida si completa. Nici nu stiu cum de mai este ceva in flaconasele acelea!

Si spre bucuria noastra in urma cu mai bine de un an am aflat ca exista si la noi o manastire cu hramul Sfantul Ioan Rusul, chiar aproape de noi. Si, mai minunat, ca unul dintre parintii dragi noua a fost numit staret acolo. Manastirea se gaseste la cativa kilometri de Giugiu, despre ea am scris aici. Pentru cei care doresc sa mearga maine acolo va pot spune ca nu veti regreta, parintele se pregateste de hram de mult timp, locul este minunat, copii au padurea intreaga sa se joace, ca sa nu mai spun de prezenta caprioarelor, a iepurilor si a paunilor.

4 comentarii:

Amalia spunea...

Draga Nicoleta iti multumesc ca pot spune ca datorita tie am cunoscut mai multe despre acest sfant. De cand citesc pe blogul tau despre dansul sunt mai castigata. Ce pacat ca locuim asa departe de manasire...Pentru rugaciunile Sfantului Ioan Rusu, Doamne miluieste-ne pe noi!

Dreamer spunea...

Sfantul acesta imi este drag si mie. Eu am primit de la o prietena a mea o bucata de vesmant de la Sfantul Ioan Rusul.

Sfintilor Arhangheli si Ingeri si toti Sfintii din cer, rugati-va lui Dumnezeu pentru noi!

Anonim spunea...

Nicoleta, si trusa noastra de urgenta contine tot asa o sticluta cu ulei si una cu aghiazma, aduse de soacra mea in toamna cand a fost in pelerinaj in Grecia si a ajuns si la Sfantul Ioan Rusul. Mai avem tot asa o sticluta cu ulei de la Sfantul Efrem cel Nou tot asa grabnic ajutator si ulei de la Sfantul Nectarie. A si avem si pamant de la mormantul Cuviosului Paisie Aghioratul. Si pe noi ne-au ajutat de foarte multe ori....Slava Domnului!

Larisa

Bălulescu iliana spunea...

DOAMNE AJUTA!

SI EU AM AVUT PROBLEME DE SANATATE SI M-AM RUGAT SFANTULUI IOAN RUSUL SI IMI ESTE TARE DRAG ACEST MINUNAT SFANT..
SFINTE IOANE ..ROAGA-TE PENTRU NOI PACATOSII!