joi, 11 iunie 2009

Kolath

Ina a initiat un concurs minunat la care m-am hotarat sa particip, mai mult de dragul temei, desi nici premiile nu-s de lepadat. Concursul are ca tema : ce mananca puiul meu si este un concurs de retete de post pentru copii.

Mi-a fost greu sa aleg o reteta, am mai multe adaptate pentru varsta Mariei. Pana la urma am ales o reteta din bucataria fara foc: Kolath
Reteta o stiu din vremea facultatii cand ma preocupa in mod deosebit tema alimentatiei sanatoase si cand am incercat mai multe retete din bucataria fara foc. Dintre toate aceasta a fost singura care mi-a iesit asa de bine ca am repetat-o.

Este un fel versatil pe care noi il servim la micul dejun, dar merge si ca gustare de amiaza sau cina. Contine tot ce-i mai bun: cereale, miere, seminte si fructe.

In vremea studentiei nu exista faina integrala de grau in magazin asa ca o procuram din grau pe care il spalam, uscam si macinam in rasnita de cafea; rezultatul nu era atat de fin ca faina din comert, dar mie imi placea mai mult. Varianta pe care eu o preferam atunci era cea cu mere, stafide si portocale (deh, buget de student!), dar de data asta am folosit ce-i place Mariei

Sa vedem ce a iesit:


Am folosit:

- cinci linguri faina integrala de grau + 2 linguri fulgi de ovaz(pe acestia i-am adaugat de la mine pentru ca Mariei ii plac foarte mult) inmuiate in apa rece cat sa le acopere, de seara pana dimineata

- 2 linguri de miere (sau dupa gust)

- stafide si curmale lasate la inmuiat in apa la fel ca si faina

- seminate crude de floarea soarelui (asta am avut in casa, dar pot fi folosite orice seminte crude, alune, arahide, etc)

- fructe proaspete (de data asta am folosit capsuni si pepene galben)


Modul de preparare este simplu: dimineata se amesteca faina inmuiata cu miere, stafidele scurse de apa (sau nu, dupa preferinta, eu o prefer ca o pasta nu ca o supa), semintele si fructele taiate bucatele. Si se papa cu pofta. Nu este aspectuoasa, dar este gustoasa si sanatoasa.
Ina, multumim pentru concurs.
Nicoleta

2 comentarii:

Ina Todoran spunea...

Super idee! Te-am notat si am adaugat reteta in lista de concurs. Pupici!

@irina_sweet_home spunea...

iam, ce bine arata, cred ca e foarte bun.Eu nu m-am gandit inca ce sa pregatesc, cred ca maine.